حیران نباش او خواهد آمد

کمال در درک کمال است.

حیران نباش او خواهد آمد

کمال در درک کمال است.

شهید حججی

شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ق.ظ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/7/78/Hamshahri_hojaji.jpg/220px-Hamshahri_hojaji.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/7/78/Hamshahri_hojaji.jpg/220px-Hamshahri_hojaji.jpgبسمه تعالی

 حضرت آیةالله العظمی الامام علی خامنهای (مدظله العالی) در ملاقات با خانواده اوفرمودند:

شهید خیلی هستند… لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، اخلاص این جوان و آن نیت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌جور شهادتی، این موجب شده که خدای متعال، نام این جوان شما را، شهید شما را، بلند کرد؛ بلندمرتبه کرد

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/7/78/Hamshahri_hojaji.jpg/220px-Hamshahri_hojaji.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/7/78/Hamshahri_hojaji.jpg/220px-Hamshahri_hojaji.jpg

 

 

 

محسن حججی (زادهٔ ۲۱ تیر ۱۳۷۰ نجفآباد اصفهان – ۱۸ مرداد ۱۳۹۶) از نیروهای ایرانی مدافع حرم بود که در مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی مُستشاری در منطقهٔ التَنْف –منطقهٔ مرزی بین سوریه و عراق توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز بهدست داعش بهقتل رسید.

 

ابتدا خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، به نقل از رسانههای وابسته به داعش، خبر اسارت وی را اعلام کرد.

 داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادّعای به اسارت درآوردن محسن حُججی را داشت، اعلام کرد که وی را کشتهاند. وی دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه کشته شد. وی پیش از اسارت از ناحیه پهلو زخمی شده بود و طی دو روز اسارت توسط نیروهای داعش در مناطق تحت کنترل آنها چرخانده شده بود.

 در جریان تحویل پیکر محسن حججی به نیروهای حزبالله لبنان، ۳۵۰ تن از نیروهای داعش به همراه خانوادههایشان به شرق سوریه منتقل شدند.

محسن حججی دانشآموخته مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه در رشته تکنولوژی کنترل ورودی سال ۱۳۸۷ بود.

 

با تصویب شورای شهر مشهد نام یکی از میدانهای اصلی این شهر بنام وی نامگذاری میگردد شورای شهر قم نیز تغییر نام یک خیابان اصلی بنام وی را تصویب کرد. دانشگاه آزاد نجف آباد نیز بنام وی نامگذاری خواهد شد.

تیم تراکتورسازی با تصاویر منقش به تصویر محسن حججی در بازی حضور یافت.  نمایندگان جامعه کشتی ایران که در میانشان برخی قهرمانان المپیک ایران نیز دیده میشدند برای ادای احترام در منزل وی حضور یافتندو کاروان اعزامی ورزشهای رزمی ایران به بازیهای آسیایی نیز بنام وی نامگذاری گردید.

ایستگاه خدمات چندمنظوره قرارگاه جهاد اجتماعی در حاشیه استان البرز نیز بنا وی نامگذاری گردید.

 

 

برای شادی روح امام خمینی (ره) ، شهدای اسلام ، شهدای انقلاب اسلامی ایران

و مخصوصاً شهدای مدافعان حرم صلوات

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۸
علی حسن پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی